A magyarok kedvelik a digitális életstílust

ifs_mobil

Az Ericsson ConsumerLab „Változások előtt” című jelentést tett közzé a magyarországi okostelefon-felhasználói szokásokról és magatartásról. Magyarországot három régióra osztva (Kelet-, Nyugat- és Közép-Magyarország), a tanulmány 3,1 millió fogyasztó véleményéről nyújt átfogó mintát. A jelentés elemzi a magyar okostelefon-felhasználói szokásokat, és összeveti azokat több nyugat-európai országban az okostelefonnal is rendelkező internet-felhasználókra jellemző magatartással.

Részletesen kitér arra is, hogyan változtatja meg az összekapcsolt eszközökhöz és online szolgáltatásokhoz való jobb hozzáférés a fogyasztók életmódját és munkáját. Az interneten ténylegesen böngésző magyarországi okostelefon-felhasználók aránya 90, míg a közösségi hálózatok használata 41 százalékkal nőtt 2012 és 2014 között.

Az elküldött e-mail üzenetek száma 96 százalékkal, a videó-megtekintéseké 16 százalékkal nőtt. A magyar fogyasztók a felsorolt internetes tevékenységekben való részvétele nagyon hasonló képet mutat a nyugat-európai fogyasztóknál tapasztaltakhoz.

Hihetetlen mértékben nőtt az összekapcsolt eszközökhöz való hozzáférés, ezért a magyarok minden korábbinál több digitális szolgáltatást használnak. A felmérések szerint folyamatosan nő a táblagépek elterjedtsége is – mondta el Vishnu Singh, az Ericsson ConsummerLab vezetője,

A táblagépek elterjedtsége 2012 és 2014 között tíz százalékkal nőtt, és a fogyasztók további 11 százaléka tervezi táblagép beszerzését a közeljövőben. Az online szolgáltatásokkal eltöltött teljes idő húsz százaléka esik a tablet-felhasználókra.

A különféle okos és összekapcsolt eszközök egyre növekvő elterjedtségének eredményeképpen a magyarországi okostelefon-felhasználók 33 százaléka számára fontos, hogy otthonról is rendelkezzenek internet-eléréssel, és 25 százalékuk kíván előfizetni valamilyen streaming zenei/videó szolgáltatásra.

A magyar fogyasztók olyannyira magukévá tették a digitális életstílust, hogy úgy tűnik, a piac nem is képes lépést tartani az elvárásaikkal. Bár a magyar fogyasztók a különféle szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségének mértéke csaknem azonos a Nyugat-Európában mért szintekkel, az ár-érték arányt és a támogató szolgáltatásokat illetően jelentősen csökken az elégedettségi arány.

Míg például a nyugat-európai felhasználók több mint ötven százaléka elégedett a mobil szolgáltatók által nyújtott szolgáltatások ár-érték arányával és a támogató szolgáltatásokkal, a magyar fogyasztóknak csupán 34 százaléka elégedett az ár-érték aránnyal, illetve 41 százaléka a támogató szolgáltatásokkal.

A fenti két paraméterhez kapcsolódó alacsony elégedettségi mutatók a szolgáltatóváltási hajlandóságot illetően is megmutatkoznak. A fogyasztók 68 százaléka például szívesen váltana szolgáltatót jelenlegi csomagjuk és az abban forgalmazott adatmennyiségek nem megfelelő ára miatt.

Singh szerint a magyarok számára nagyon fontos az ár-érték arány. Bár folyamatosan nő az érdeklődés az új eszközök és összekapcsolt szolgáltatások iránt, az árak kritikus szerepet játszanak.

Nem lehet könnyű a szolgáltatók számára, hogy folyamatosan megfeleljenek egy ennyire tudatos és tájékozott fogyasztói kör igényeinek. A magyar fogyasztók úgy érzékelik, hogy mindent összevéve nincsenek nagy különbségek a három nagy szolgáltató által nyújtott felhasználói élményt illetően.

Mivel a fogyasztók véleménye szerint a szolgáltatók hasonló felhasználói élményt nyújtanak, az utóbbiak számára elsőrendű fontosságú, hogy megfelelő stratégiákat dolgozzanak ki, amelyekkel elkötelezhetik ügyfeleiket. A magyar fogyasztók ugyanakkor nem tesznek különbséget a szolgáltatók között az ügyfél-elkötelezettségre vonatkozó alapvető paraméterek alapján (például, hogy mennyire ajánl valaki egy adott márkát vagy mekkora felárat hajlandó kifizetni érte).

A magyar piac ilyen szempontból egységes, nincsenek különbségek a felhasználói élmény vagy az ügyfél-elkötelezettség tekintetében. Úgy látjuk, hogy ha valaki változtatni akar a helyzeten, annak nagyok a lehetőségei, hiszen a magyar fogyasztók aktív digitális felhasználók, akik minden pozitív változást szívesen fogadnának – tette hozzá Singh.

Leave a Comment